Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności » Przyszłość SKM Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Która linia byłaby najbardziej potrzebna?
S1
25%
 25%  [ 2 ]
S2
25%
 25%  [ 2 ]
S3
25%
 25%  [ 2 ]
S4
0%
 0%  [ 0 ]
S5
25%
 25%  [ 2 ]
S6
0%
 0%  [ 0 ]
S7
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Przyszłość SKM
PostWysłany: Pią 11:58, 08 Gru 2006
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Co myślicie o propozycji układu komunikacyjnego SKM zaproponowanej przez naszą nową Panią Prezydent? Czy doczekamy się na[link widoczny dla zalogowanych]?

  • S1: Błonie - Dw. Śródmieście - Otwock
  • S2: Grodzisk Maz. - Dw. Śródmieście - Sulejówek
  • S3: Port Lotniczy Okęcie - Dw. Śródmieście - Legionowo - Lotnisko Modlin
  • S4: Dw. Główny - Piaseczno
  • S5: Dw. Zachodni - Dw. Śródmieście - Dw. Wschodni - Dw. Gdański - aktualna linia towarowa koło CH Park Wola i CH Fort Wola - Dw. Zachodni
  • S6: Dw. Gdański - Wołomin
  • S7: (WKD) Chałubińskiego (teraz: W-wa Śródmieście WKD) - Milanówek/Grodzisk Maz.

Nowe stacje:

  • Ursus Niedźwiadek (S2)
  • Aleje Jerozolimskie (S3, S4, S7)
  • Żwirki i Wigury (S3, S4)
  • Niemcewicza (S1, S2, S3, S4, S5, S7)
  • Bracka (S1, S2, S3, S5)
  • Tagowa (S1, S2, S3, S5)
  • Radzymińska (S3, S5, S6)
  • Łodygowa (S6)
  • Rondo Żaba (S3, S5, S6)
  • Bartnicza (S3)
  • Popiełuszki (S5)
  • Powązkowska (S5)
  • Dywizjonu 303 (S5)
  • Górczewska (S5)
  • Jelonki (S5)
  • Połczyńska (S5)

Oraz zmiana nazw stacji:

  • W-wa Ochota -> Dw. Główny (S1, S2, S3, S4, S5, S7)
  • W-wa Śródmieście WKD -> Chałbińskiego (S7)

Do tego wszystkiego 3 linie metra wg. znanego już planu z wydłużeniem pierwszej linii na Tarchomin do krańca Modlińska


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:00, 09 Gru 2006
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Propozycja pani Hanii to istny absurd. Przykłady:
Przystanek Bracka który miałby być w tunelu średnicowym. Tylko nikt nie zauważył że obok tunelu podmiejskiego jest dalekobieżny.
Targowa-Pomiędzy wschodnią a stadionem
To najbardziej absurdalny pomysł. Jedyne miejsce gdzie mógłby stanąć to wiadukt nad targową ale też w 1 stronę gdyż uniemożliwiają budowę tory dalekobieżne.
Niemcewicz-pomiędzy Ochotą a zachodnim. Ciekawe gdzie? Pewnie na nasypach kolejowych.
A SKM najpierw niech kupi nowe kible i pozwoli pasażerom Sulejówka podróżować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:04, 13 Gru 2006
Tofas

 
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Propozycje p. H. Gronkiewicz-Waltz pojawiały się już na forum (post mojego skromnego autorstwa pod linkiem http://www.szybkakolejmiejska.fora.pl/viewtopic.php?t=74).

Mi ta propozycja się podoba i wydaje się być możliwą do realizacji, chociaż może nie cała odrazu (w czasie jednej kadencji).

Co do tekstu Prema:
Przystanek Bracka (czy lepiej Nowy Świat) jest niezwykle potrzebny w tamtym miejscu. Faktycznie tamtędy przebiega już tunel średnicowy, ale to chyba powinno ułatwić inwesycję, a nie utrudnić. Oczywiście trzeba dokonać modyfikacji, przebudować tunel w tej okolicy, ale od tego chyba są firmy budowlane, czyż nie? Z podejściem typu "nie, bo tam się nie da" tkwilibyśmy nadal w epoce tramwajów konnych, albo i wcześniej.

Ta sama uwaga dotyczy jakże potrzebnego Padze przystanku Targowa. Węzły Towarowa/Zieleniecka/Linia średnicowa oraz Dworzec Wileński powinny stanowić w przyszłości centra praskiego ruchu pasażerskiego. Pieniądze zainwestowane w drożność transportu miejskiego zwrócają się wielokrotnie.

A stacja Niemcewicza - ją chyba możnaby zbudować najmniejszym nakładem kosztów (spośród 3 wymienionych przez Prema). Na podobnej zasadzie funkcjonuje przecież sąsiednia Warszawa-Ochota - także w "wielkim kanionie" linii średnicowej.

Plany H. Gronkiewicz-Waltz przewidują zaopatrzenie SKM właśnie w znaczną ilość tanich pociągów typu "kibel". Osobiście zastanawiam się nad trafnością decyzji o inwestowaniu w trupy, ale może tak trzeba zacząć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
A może wraz z Kolejami Mazowieckimi....
PostWysłany: Pią 0:02, 15 Gru 2006
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Wydaje mi się, że jedyną drogą do realizacji tego programu jest włączenie w system komunikacji SKM pociągów KM (skoro i tak od stycznia bilet będzie jeden a w perspektywie także strefa podmiejska a może i trzecia-aglomeracyjna). Dublowanie pociągów SKM i KM na tych samych trasach wydaje się mijać z celem. Oznaczałoby to jednak konieczność normalizacji (ponazywania i ustalenia) tras KM (powiedzmy linie R21 Skierniewice - Mińsk Maz. i R22 Grodzisk Maz. - Siedlce na trasie Grodzisk Maz. - Sulejówek Miłosna stawałaby się linią S2) i analogicznie inne... To pozwoliłoby puscić aktualne pociągi SKM na trasach S3 (Okęcie-Modlin) i S5 (obwodowa)...

Z drugiej strony otwierany właśnie parking Park&Ride na Połczyńskiej (przy CH Fort Wola) aż się prosi o stację SKM "Połczyńska" i szybkie połączenie z Centrum...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:31, 15 Gru 2006
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Przystanek Bracka jest potrzebny ale nia ma go jak wybudowac. Tory podmiejskie graniczą bezpośrednio z torami dalekobieżnymi. Tunel wymagałby przebudowy czyli potrzeba kolejnego jego zamknięcia na co godzić się nie można. A co z pozostałymi przystankami?? Targowa? Niemcewicza? Gdzie je wybudują? na wiadukcie czy na nasypie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czemu nie?
PostWysłany: Pią 16:36, 15 Gru 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Przystanek Bracka jest potrzebny ale nia ma go jak wybudowac. Tory podmiejskie graniczą bezpośrednio z torami dalekobieżnymi. Tunel wymagałby przebudowy czyli potrzeba kolejnego jego zamknięcia na co godzić się nie można. A co z pozostałymi przystankami?? Targowa? Niemcewicza? Gdzie je wybudują? na wiadukcie czy na nasypie?


Czy przekonanie, że się nie da popierasz jakimiś argumentami?
Bo moim skromnym zdaniem to się da.
Można wykonać by tak:
- zrobić obok trzeci tunel.
- ułożyć jeden tor w nowym tunelu.
- przełożyć ruch po torze południowym do trzeciego tunelu.
- wykonać między torami peron.

Całe wstrzymanie ruchu ograniczy się do przełączenia ruchu z istniejacego toru na nowy w nowym tunelu.

Chyba do zrobienia w ciągu jednej nocy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: A może wraz z Kolejami Mazowieckimi....
PostWysłany: Pią 17:16, 15 Gru 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Krzys137 napisał:
Wydaje mi się, że jedyną drogą do realizacji tego programu jest włączenie w system komunikacji SKM pociągów KM (skoro i tak od stycznia bilet będzie jeden a w perspektywie także strefa podmiejska a może i trzecia-aglomeracyjna). Dublowanie pociągów SKM i KM na tych samych trasach wydaje się mijać z celem. Oznaczałoby to jednak konieczność normalizacji (ponazywania i ustalenia) tras KM (powiedzmy linie R21 Skierniewice - Mińsk Maz. i R22 Grodzisk Maz. - Siedlce na trasie Grodzisk Maz. - Sulejówek Miłosna stawałaby się linią S2) i analogicznie inne... To pozwoliłoby puscić aktualne pociągi SKM na trasach S3 (Okęcie-Modlin) i S5 (obwodowa)...

Z drugiej strony otwierany właśnie parking Park&Ride na Połczyńskiej (przy CH Fort Wola) aż się prosi o stację SKM "Połczyńska" i szybkie połączenie z Centrum...


Bardzo mi się to podoba. Można podzielić komunikacje na strefy i określić ceny w zależności od nich. A przejazd powinien być dostępny napodstawie jednego biletu niezależnie czym się jedzie.

Marzy mi się by można było jadąc z Żyrardowa kupić bilet do Wawy plus na metro całodzienny i powrotny - wszytko w jednym . Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 3:02, 16 Gru 2006
Tofas

 
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Brzmi wspaniale!! Shocked Cool Smile

Premo napisał:
A co z pozostałymi przystankami?? Targowa? Niemcewicza? Gdzie je wybudują? na wiadukcie czy na nasypie?


No dobra, napiszę jeszcze raz: niedaleko od planowanej stacji "Niemcewicza" jest stacja "Ochota", która może posłużyć za wzór dla niedowiarków, że jednak SIĘ DA. W sumie w okolicach ulicy Niemcewicza jest 6 torów (dalekobieżne, bliskobieżne i WKD), więc spokojnie można pokusić się o wyłączenie 1 pary na czas budowy (tak jak to miało miejsce podczas remontu tunelu średnicowego) i zrobienie tymczasowego "objazdu".

Szczerze mówiąc, wkurza mnie, że obawa przed chwilowymi utrudnieniami w ruchu może rzutować na całą inwestycję. Tak było (i jest nadal) w przypadku nowszych stacji metra: Centrum, Ratusz, pl. Wilsona, Muranów, Słodowiec. Zamiast rozplanować stacje te pod skrzyżowaniami/placami/miejscami, których nazwy noszą, umieszczono je niejako gdzieś z boku, jakoś tak nieśmiało.

Dzięki temu pasażerowie wysiadający na stacji Centrum muszą spędzić 3 minuty na pieszą podróż do przystanków tramwajowych i autobusowych na skrzyżowaniu al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej (rzekomo to wciąż ten sam przystanek, co stacja metra).

Stacja Ratusz prezentuje niezwykłe udogodnienia dla niedzielnych turystów pragnących zwiedzać muzeum Arsenał, jednak kiepsko spisuje się jako stacja przesiadkowa do innych środków komunikacji. Specjalnie dla niej trzeba było dostawić drugie tyle przystanków, co było przed otwarciem stacji. Teraz nawet autobusy przyspieszone muszą zatrzymywać się co 200 m (drugi przystanek mają na placu Bankowym, pod którym oryginalnie powinna znaleźć się stacja Ratusz).

Stację Plac Wilsona można było usytuować pod placem Wilsona, dzięki czemu przy okazji pojawiłoby się przejście podziemne i możnaby zrezygnować z naziemnych przejść dla pieszych wokół placu. Koszt niewiele wyższy w stosunku do całej inwestycji, ale za to jaka korzyść na lata!

Itp., itd..

Nie jestem inżynierem, ale uważam, że stację SKM Targowa możnaby umieścić na odpowiednio przebudowanym wiadukcie (no, może nie "na", ale "prawie na"). Podobne rozwiązania istnieją za granicą, choćby w przytaczanym wielokrotnie i stawianym za wzór Berlinie (S-Bahn Tiergarten, Zoologischer Garten, etc.). To oczywiście kosztuje - pieniądze i czas. Ale postawmy pytanie: czy chcemy mieszkać w Wagadugu północy (Wagadugu to stolica Burkina Faso), czy raczej powinniśmy starać się naśladować Berlinczyków?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:42, 16 Gru 2006
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Co ty wogóle piszesz. Wszystko wg. ciebie jest łatwe. Przebudowa wiaduktu. Ponowne zamknięcie najważniejszej linii, robienie objazdów tylko po to by zbudować przystanek 100m od poprzedniego przystanku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 17 Gru 2006
EMU 6011

 
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Nawet gdyby dało się zrobić ten Nowy Świat, to czemu do jasnej nie pomyślano o tym przed remontem tunelu. Przecież to się kupy nie trzyma


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:00, 18 Gru 2006
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



EMU 6011 napisał:
Nawet gdyby dało się zrobić ten Nowy Świat, to czemu do jasnej nie pomyślano o tym przed remontem tunelu. Przecież to się kupy nie trzyma


Pomysł z nowymi stacjami jest pomysłem na przyszłość nowej Pani Prezydent Warszawy... nikt o tym nie myślał jak w lipcu zaczynano remont tunelu... z resztą i dzisiaj nie wiem czy ktoś mysli na serio o realizacji tego pomysłu w realnej przyszłości...

Widziałem dzisiaj dworzec Śródmieście - odnowiony (a właściwie wrócony do czasów świetności) - jego też nie wyremontowano generalnie bo podobno mają budować biurowiec nad nim, którego aktualny strop stacji i tak by nie utrzymał... mają to zrobić (remont generalny) przy okazji budowy budynku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:03, 28 Gru 2006
piotrulos

 
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów



ja wole S1 bo mi najbardziej będzie pasować Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SKM na lotnisko
PostWysłany: Czw 22:50, 28 Gru 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



piotrulos napisał:
ja wole S1 bo mi najbardziej będzie pasować Very Happy


A ja mam przeczucie, że składy SKM tułają się to do Falenici albo do Pruszkowa bo lotnisko jeszcze nie ma stacji. Jak zrobią dojazd do lotniska to ładne pociągi tam będą jeżdziły a na pozostałych trasach będzie po staremu. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:29, 29 Gru 2006
piotrulos

 
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów



wszystko pokręcone a to wszystko przez ten remont


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:10, 05 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Nie będzie żadnych S1 i S2. ZTM planuje włączyć SKM do spółki Koleje Mazowieckie. I dobrze! Po co ma płacić grube miliony na spółkę która jest konkurencją i w przypadku wspólnego biletu wogóle nie potrzebna


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przyszłość SKM
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin