Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności » Przyszłość SKM Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Która linia byłaby najbardziej potrzebna?
S1
25%
 25%  [ 2 ]
S2
25%
 25%  [ 2 ]
S3
25%
 25%  [ 2 ]
S4
0%
 0%  [ 0 ]
S5
25%
 25%  [ 2 ]
S6
0%
 0%  [ 0 ]
S7
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

PostWysłany: Nie 21:44, 21 Sty 2007
Zaraz

 
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: okolice


Premo napisał:
Idea Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie zrodziła się już w 2002r. Wtedy na mazowszu rządziło PR PKP. Z każdym rokiem pociągów było coraz mniej. SKM miała być oddzielną spółką konkurencyjną dla PKP. Spółkę SKM założono w połowie 2004r a w październiku 2005 pojawiły się pierwsze jednostki. Wtedy już na Mazowszu pracowały Koleje Mazowieckie. SKM była tylko kiełbasą wyborczą Lecha Kaczyńskiego. 6 jednostkami kupił sobie głosy Warszawiaków. Idea była szczytna ale w 2002 roku.


Zaraz, zaraz ...
Mówisz o firmie "Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o." czy o sposobie organizacji transportu publicznego zwanego SZYBKA KOLEJ MIEJSKA?
Bo jeśli o tym pierwszym, to zgoda co do daty i fajnie, że ktoś wreszcie spróbował utrzeć nosa kolejarzom i KM-om, które wprawdzie nie należą do grupy PKP, ale niczym się od PKP nie różnią - ostatecznie jak mają się różnić jeśli pracują w nich dokładnie ci sami ludzie (wyszli z PKP).
A jeśli myślisz o tym drugim (Idea Szybkiej Kolei Miejskiej...) to data przez Ciebie podana jest o wiele lat spóźniona.
Naprawdę niewiele Kaczyńskiemu udało się w Warszawie pozytywnego zrobić, za to dużo napsuć, ale najwyraźniej w tym wypadku posłuchał mądrych ludzi. Nie obchodzi mnie z jakich pozycji podjął taką decyzję - w tym wypadku bardzo trafną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:07, 22 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Zamiast poczekać 2 lata na zupelnie nowe jednostki to wolał przed wyborami oddać 6 kibli z nowym pudłem. SKM byłaby dobrym rozwiązaniem zanim zaczęły działać koleje mazowieckie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:15, 22 Sty 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Zamiast poczekać 2 lata na zupelnie nowe jednostki to wolał przed wyborami oddać 6 kibli z nowym pudłem. SKM byłaby dobrym rozwiązaniem zanim zaczęły działać koleje mazowieckie.


Trochę nie rozumiem. Czekając 2 lata doczekalibyśmy się KM więc według tego co piszesz sens byłby jeszcze mniejszy. Wychodzi na to, że należałoby przenieść się w czasie, kupić nowe jednoskti po czym cofnąć się do czasów gdzy istniała tylko PKP.

A wracając do rzeczywistości. To SKM jest teraz złym rozwiązaniem? Proszę o kilka konkretnych wad bo mam założone różowe okulary i nie widzę. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:15, 22 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Dycyzję o zakupie 14WE wydano na początku 2005r czyli jak już istniało KM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:27, 22 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Amator napisał:

A wracając do rzeczywistości. To SKM jest teraz złym rozwiązaniem? Proszę o kilka konkretnych wad bo mam założone różowe okulary i nie widzę. Wink

Wg. mnie:

Wady:
- po wprowadzeniu wspólnego biletu KM-ZTM-WKD nie wnosi nic nowego do układu komunikacyjnego miasta (dubluje połączenie)
- jak na SKM za mała częstotliwość kursowania (za mało składów)


Zalety:
+ nowa jakość pojazdów (nota bene: czy ktoś widział ostatnio tego lepszego z gdańskich kibli?)
+ system informacji spójny z całym miastem (tablice, oznaczenia trasy)
+ działają bilety jednorazowe
+ stała częstotliwość kursowania przez cały dzień i tydzień (zaleta głównie w weekendy)
+ w złączeniu z KM zwiększenie częstotliwości połączeń w stosunku do stanu bez SKM
+ (no i chyba największa, przynajmniej dla niektórych) z Pruszkowa do Warszawy jest taniej niż przed uruchomnieniem tam SKM

Należy zaznaczyć że jest to analiza na TERAZ a nie na moment uruchomienia SKM we wrześniu 2005 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wadozalety
PostWysłany: Wto 11:33, 23 Sty 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Krzys137 napisał:

Wg. mnie:

Wady:
- po wprowadzeniu wspólnego biletu KM-ZTM-WKD nie wnosi nic nowego do układu komunikacyjnego miasta (dubluje połączenie)


A co miałoby wnosić? Czy polepszenie jakości usług transportowych nie jest wartością jaką wnosi?

Krzys137 napisał:


- jak na SKM za mała częstotliwość kursowania (za mało składów)


Faktycznie jest to mankament. Ale czy na tyle silny by skasować SKM?

Krzys137 napisał:


Zalety:
+ nowa jakość pojazdów (nota bene: czy ktoś widział ostatnio tego lepszego z gdańskich kibli?)
+ system informacji spójny z całym miastem (tablice, oznaczenia trasy)
+ działają bilety jednorazowe
+ stała częstotliwość kursowania przez cały dzień i tydzień (zaleta głównie w weekendy)
+ w złączeniu z KM zwiększenie częstotliwości połączeń w stosunku do stanu bez SKM



Pozwolę sobie zauważyć, że dublowanie umieściłeś jako wadę.
Dla mnie jest to zaleta.

Krzys137 napisał:

+ (no i chyba największa, przynajmniej dla niektórych) z Pruszkowa do Warszawy jest taniej niż przed uruchomnieniem tam SKM


W tym ostatnim punkcie konkurencja na razie nie jest w stanie zaproponować nic lepszego. Wink

Krzys137 napisał:

Należy zaznaczyć że jest to analiza na TERAZ a nie na moment uruchomienia SKM we wrześniu 2005 roku.


Racja, żyjemy teraz a nie kiedy była kampania wyborcza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:14, 24 Sty 2007
Ale

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów



Przykro mi, ale coś tu jest nie tak. I znów muszę pisać, że jest potrzebna SKM i bilet miejski w pociągach regionalnych. Jeśli ktoś nie widzi, co wnosi SKM to już nie zobaczy. Maniakalne teksty o kiełbasie i kiblach świadczą o braku zainteresowania czymś dobrym i nowym w Warszawie, a pasjonowaniem się żalami po tym, że KM nie jest panem na węźle. KM w ogółe się nie interesują prowadzeniem ruchu aglomeracyjnego, bo naprawdę mają wiele innych problemów. Paradoksalnie zagęszczenie ruchu przez SKM doprowadzi na pewno do dociążenia KM, także dochodowo. A co do terminu to ja pamiętam, że były w 2002 tylko ulotki wyborcze i bzdurna idea "Toru" by zrobić metro w tunelu średnicowym na trasie Wschodnia-Zachodnia (z nigdzie do nigdzie), a pociągi regionalne wypędzić na te stacje, aby tłum się tam przesiadał. Aha! w ramach zdroworozsądkowego myślenia sugerowanego przez PO kolej do ruchu miejskiego by nie była włąćzona jeszcze przez parę lat. W Warszawie musi być kolej aglomeracyjna (skm) i to jako osobny organizm, bo to naprawdę inne podejście. ZTM przez rok tylko się uczył co z tym zrobić, ale się trochę nauczył i nie nalezy tego propcesu przerywać i straszyć ludzi, by potem nie miał kto pieniędzy dać na dalszy tabor, aby kolega premo nie musiał uprawiać antypropagandy. Koleje miejskie są na całym świecie w różnych układach, ale w Polsce się nie da. Zawsze to szkoda, że nie ja dostałem nagrodę a 14WE (jako papieski jest super, a jako SKM jest be). Ale cieszę się, że ktoś jednak rozumie te sprawy. Bo inaczej znów mi eskaemkę zabiorą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:15, 24 Sty 2007
Ale

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów



Przykro mi, ale coś tu jest nie tak. I znów muszę pisać, że jest potrzebna SKM i bilet miejski w pociągach regionalnych. Jeśli ktoś nie widzi, co wnosi SKM to już nie zobaczy. Maniakalne teksty o kiełbasie i kiblach świadczą o braku zainteresowania czymś dobrym i nowym w Warszawie, a pasjonowaniem się żalami po tym, że KM nie jest panem na węźle. KM w ogółe się nie interesują prowadzeniem ruchu aglomeracyjnego, bo naprawdę mają wiele innych problemów. Paradoksalnie zagęszczenie ruchu przez SKM doprowadzi na pewno do dociążenia KM, także dochodowo. A co do terminu to ja pamiętam, że były w 2002 tylko ulotki wyborcze i bzdurna idea "Toru" by zrobić metro w tunelu średnicowym na trasie Wschodnia-Zachodnia (z nigdzie do nigdzie), a pociągi regionalne wypędzić na te stacje, aby tłum się tam przesiadał. Aha! w ramach zdroworozsądkowego myślenia sugerowanego przez PO kolej do ruchu miejskiego by nie była włąćzona jeszcze przez parę lat. W Warszawie musi być kolej aglomeracyjna (skm) i to jako osobny organizm, bo to naprawdę inne podejście. ZTM przez rok tylko się uczył co z tym zrobić, ale się trochę nauczył i nie nalezy tego propcesu przerywać i straszyć ludzi, by potem nie miał kto pieniędzy dać na dalszy tabor, aby kolega premo nie musiał uprawiać antypropagandy. Koleje miejskie są na całym świecie w różnych układach, ale w Polsce się nie da. Zawsze to szkoda, że nie ja dostałem nagrodę a 14WE (jako papieski jest super, a jako SKM jest be). Ale cieszę się, że ktoś jednak rozumie te sprawy. Bo inaczej znów mi eskaemkę zabiorą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:17, 25 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Ale napisał:
Przykro mi, ale coś tu jest nie tak. I znów muszę pisać, że jest potrzebna SKM i bilet miejski w pociągach regionalnych. Jeśli ktoś nie widzi, co wnosi SKM to już nie zobaczy.


Kolej miejska jest potrzebna nie ma co do tego żadnych wątpliwości... Wątpliwości istnieją jedynie co do tego, że spółka SKM z aktualnym stanem posiadania nie dorasta do pięt możliwościom KM, które jeździ dokładnie na tych samych (tej samej) trasie. Stąd moja opinia, że miasto w ramach umowy z KM mogłoby wykorzystać jej tabor w ramach systemu SKM (linie S1, S2, S4, S6). Podobnie z linią S7 i taborem WKD. To tylko kwestia nazewnictwa, uznawalnolności biletów ZTM i kasowników w pociągach. Dla mnie SKM to idea a nie spółka taka czy inna.

Spółka SKM zaś i ile jest skażona takim a nie innym powstaniem i celowościom tegoż. to w dniu dzisiejszym jest już sprawnie funkcjonującym elementem komunikacji miejskiej w Warszawie. I możemy już zapomnieć o tamtych czasach i żyć dniem dzisiejszym. Linia S2 jest na dzisiejszą koncepcję komunikacyjną Warszawy i możliwości spółki SKM kompletna. Zacznijmy myśleć o kolejnych liniach.

Na koniec kilka słów o Niemczech. Działają tam pociągi S-Bahn obejmujące swoim zasięgiem aglomeracje, w których ważne są bilety komunikacyjne miast (lub aglomeracji) (te same co na tramwaje, autobusy i U-Bahn). Te same bilety ważne są też w odpowiednich strefach pociągów regionalnych (najczęściej piętrowych) RegioExpress lub (rzadziej) RegioBahn. Te nie stają już na wszystkich stacjach ale mają większy zasięg. Linie nazwane są S1, S2, itd. oraz RE1, RB2 itd. jest to proste, przejrzyste i skuteczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:47, 25 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



SKM nie jest produktem wysokiej jakości. Posiadane jednostki często się psują doprowadzając do paraliżu komunikacyjnego. Jeżdżą opóźnione i coraz częściej zamiast 14WE jeżdżą stare kible które są w o wiele gorszym stanie od pociągów KM. Jęsli przetarg na zakup kibli okazał się klapą to SKMce nie zostaje inna możliwośc niż połączenie z KM. Gdyńskich kibli nie można wiecznie wynajmować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:19, 26 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
SKM nie jest produktem wysokiej jakości. Posiadane jednostki często się psują doprowadzając do paraliżu komunikacyjnego. Jeżdżą opóźnione i coraz częściej zamiast 14WE jeżdżą stare kible które są w o wiele gorszym stanie od pociągów KM. Jęsli przetarg na zakup kibli okazał się klapą to SKMce nie zostaje inna możliwośc niż połączenie z KM. Gdyńskich kibli nie można wiecznie wynajmować.


To lekka przesada... Gdańskie kibelki nie są gorszej jakości niż większość pociągów KM... A co do wynajmowania gdańskich jednostek to mam wątpliwości czy nie będzie to trwało wiecznie, skoro je przemalowano. I jeszcze jedno: CZY KTOŚ WIDZIAŁ OSTANIO TEN LEPSZY Z GDAŃSKICH SKŁADÓW (z wyświetlaczami itp.)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jakość a sprawa polska
PostWysłany: Pią 18:47, 26 Sty 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
SKM nie jest produktem wysokiej jakości. Posiadane jednostki często się psują doprowadzając do paraliżu komunikacyjnego. Jeżdżą opóźnione i coraz częściej zamiast 14WE jeżdżą stare kible które są w o wiele gorszym stanie od pociągów KM. Jęsli przetarg na zakup kibli okazał się klapą to SKMce nie zostaje inna możliwośc niż połączenie z KM. Gdyńskich kibli nie można wiecznie wynajmować.


Naszą narodową cechą jest narzekanie. No i wciąż patrzymy w kibel i narzekamy, że jest obkurny i g... widać. Ludzie, przecież poza kiblami jest jeszcze dużo innych rzeczy.
Czemu wciąż i wciąż musimy narzekać? Czemu stale się przyczepiamy do tej czy innej bzdurnej decyzji? Czy nie lepiej podejmować wciąż nowe wyzwania i wciąż polepszać decyzje niż patrzeć co ciągle nam się nie udaje.
W komunikacji kolejowej w miastach jeszcze tyle można zrobić dobrego. Patrząc na historię także można dostrzec dobre strony. Chociażby ilość połączeń wąskotorowych istniejąca w Warszawie i okolicach przed wojną. Ludziom tamtych czasów się chciało tworzyć, ulepszać i budować.

Pomyślmy co można poprawić by jeździło się wygodniej, szybciej i taniej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Jakość a sprawa polska
PostWysłany: Pią 22:28, 26 Sty 2007
Zaraz

 
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: okolice


Amator napisał:
.... Ludziom tamtych czasów się chciało tworzyć, ulepszać i budować. ...


Słusznie.
A ludziom tych czasów (będących przy władzy) chce się jedynie zemścić za prawdziwe lub urojone krzywdy. Ciekawe jak długo wyborcy będą głosować na takich, którzy będą im (wyborcom) wmawiać, że całe (lub większość) ich życia polegało na służeniu złu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:58, 27 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Krzys137 napisał:
Premo napisał:
SKM nie jest produktem wysokiej jakości. Posiadane jednostki często się psują doprowadzając do paraliżu komunikacyjnego. Jeżdżą opóźnione i coraz częściej zamiast 14WE jeżdżą stare kible które są w o wiele gorszym stanie od pociągów KM. Jęsli przetarg na zakup kibli okazał się klapą to SKMce nie zostaje inna możliwośc niż połączenie z KM. Gdyńskich kibli nie można wiecznie wynajmować.


To lekka przesada... Gdańskie kibelki nie są gorszej jakości niż większość pociągów KM... A co do wynajmowania gdańskich jednostek to mam wątpliwości czy nie będzie to trwało wiecznie, skoro je przemalowano. I jeszcze jedno: CZY KTOŚ WIDZIAŁ OSTANIO TEN LEPSZY Z GDAŃSKICH SKŁADÓW (z wyświetlaczami itp.)

TE KIBLE NIE BYŁY PRZEMALOWANE LECZ OBKLEJONE!! Widzę że jeszcze nie najeździłeś się na tych pseudokiblach bez półek i śmietniczek. Z plastikowymi siedzeniami bez zagłówków które pokryto tapicerką. Drzwi zimą się zacinąją i w 1718 jest okropny ziąb gdyż ktoś mymontował drzwi. Futryna nadal została. Na złóść pasażerom kibel został zamknięty bo to kolej miejska jest a w miejskich pociągach nie korzysta sie z toalety


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:53, 05 Lut 2007
Ale

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów



Stojąc pod drzwiami zamkiniętego kibla w kiblu SKM niektórzy czują się mądrzejsi niż cała banda tych idiotów, co nie wiedzą, że tylko KM... Ale po co napuszczają KM na SKM jeśli wcale to nie jest możliwe póki co, a pasażerowie czekają na pociągi SKM, mimo że mogą jechać KM? Jednak paru ludzi pisze rozsądnie i wierzę, że zamiast narzekać i mierzyć centymetrem długość pociągów SKM zauważą, że jak na tę ilość robią one niewiarygodne zamieszanie. Ostatnio słyszałem jak jedna pani starsza mówiła do drugiej: tylko, żeby nie zlikwidowali, bo to takie dobre. A Kraków zbudowano nie od razu (w Krakowie zrobiono naukowe przymiarki i stwierdzono: skm jeszcze nie teraz...) i to, co jest jest dobrym zaczątkiem systemu, w którym może i KM będzie uczestniczyć gdy przyjdzie pora. Kolego Premo: skończcie z tymi wulgaryzmami, bo pomyślę, że macie taką chorobę. Eena można nazywać inaczej, np. po prostu eenem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przyszłość SKM
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin