Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności » Przyszłość SKM Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Która linia byłaby najbardziej potrzebna?
S1
25%
 25%  [ 2 ]
S2
25%
 25%  [ 2 ]
S3
25%
 25%  [ 2 ]
S4
0%
 0%  [ 0 ]
S5
25%
 25%  [ 2 ]
S6
0%
 0%  [ 0 ]
S7
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

PostWysłany: Sob 11:54, 06 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Nie będzie żadnych S1 i S2. ZTM planuje włączyć SKM do spółki Koleje Mazowieckie. I dobrze! Po co ma płacić grube miliony na spółkę która jest konkurencją i w przypadku wspólnego biletu wogóle nie potrzebna


To że SKM zostanie włączone do KM (to znaczy pociągi zostaną im sprzedane/oddane i dobrze, zgadzam się) nie oznacza że KM nie może w Wawie jeździć pod szyldem S1, S2 itd. jako SKM, wydaje mi się....

Oznaczanie tras przejazdów pociągów regionalnych jedynie miejscem docelowym (jak to jest w przypadku KM) to przeżytek... Trzeba ustanowić stałe trasy i stałą regularność pociągów na nich...

Dla przykładu:
R1 - Dęblin - Łowicz
S1 - Otwock - Błonie (oczywiście z trzecią strefą ZTM)

R2 - Skierniewice - Siedlce
S2 - Grodzisk Maz - Mińsk Maz (oczywiście z trzecią strefą ZTM)

Bilety ZTM obowiązywałyby w strefach miejskiej, podmiejskiej i aglomeracyjnej (które pokrywałyby się mniej więcej z aktualnymi strefami I, II i III KM), a w pociągach byłyby tablice jak teraz w SKM. Porządek, prostota i ład.

A na marginesie:
6 pociągów 14WE wspaniale nadaje sie na linię S5, bo na reprezantacyjną, lotniskową S3 jest ich trochę za mało, chybaże tymczasowo miałaby dojeźdżać tylko do Wschodniej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:27, 07 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Nie będzie żadnych S1, R1 będą po prostu pociągi KM na których będziemy mogli jeździć na wspólnym bilecie. Pozostaną pociągi relacji Pruszków-Sulejówek i cykl 15 minutowy poza szczytem i 10 w szczycie. O linii lotniskowej była wzmianka jedynie w programie wyborczym HGW i chyba zbyt wiele osób wzięło tą propozycję zbyt poważnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
A co z jeżdżącymi?
PostWysłany: Pon 12:41, 08 Sty 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Nie będzie żadnych S1 i S2. ZTM planuje włączyć SKM do spółki Koleje Mazowieckie. I dobrze! Po co ma płacić grube miliony na spółkę która jest konkurencją i w przypadku wspólnego biletu wogóle nie potrzebna


Co to znaczy niepotrzebne? Komu niepotrzebne? Przecież właśnie konkurencja jest POTRZEBNA. Zrobienie jednego przewoźnika spowoduje, że urzędasom nie będzie się chciało nic ulepszać. Jak tylko zrobią wspólny bilet spoczną na laurach.

Krzys137 napisał:
To że SKM zostanie włączone do KM (to znaczy pociągi zostaną im sprzedane/oddane i dobrze, zgadzam się)


Kto zyska na takim złączeniu? Bo na pewno nie pasażerowie. Pasażerowie nie będą mieli możliwości wyboru bo ma być jeden przewożnik. Nie będzie więc możliwości porównania jakości usług: punktualności, komfortu, jakości informacji, obsługi, czystości itd. Zyskają na tym jedynie przeciwnicy rozwoju komunikacji - bo uciszą krytykę.


Krzys137 napisał:

nie oznacza że KM nie może w Wawie jeździć pod szyldem S1, S2 itd. jako SKM, wydaje mi się....

Oznaczanie tras przejazdów pociągów regionalnych jedynie miejscem docelowym (jak to jest w przypadku KM) to przeżytek... Trzeba ustanowić stałe trasy i stałą regularność pociągów na nich...

Dla przykładu:
R1 - Dęblin - Łowicz
S1 - Otwock - Błonie (oczywiście z trzecią strefą ZTM)

R2 - Skierniewice - Siedlce
S2 - Grodzisk Maz - Mińsk Maz (oczywiście z trzecią strefą ZTM)



Takie ponazywanie może i fajne ale trzeba to zrobić czytelnie dla mieszkańców i przyjezdnych. Poza symbolem czym będzie różnił się pociąć z Pruszkowa do Sulejówka od pociągu z Czachówka do Otwocka?
Moim zdaniem najistotmiejsza jest spójność i czytelność informacji. A tu KM is SKM mają sporo do poprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:10, 08 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Czy kolega czytać nie umie??? Napisałem wyraźnie że w przypadku wspólnego biletu. Jaka tu konkurencja??? Wybierasz pomiędzy przejażdżką kiblem a kaczokible. Wybór taki sam jak w metrze. Jak się rusek nie podoba to poczekasz na Alzłoma. Połączenie z KM to na razie jedyne racjonalne rozwiązanie. KM ma tabor, maszynistów i całą obsługę. W przypadku awiarii 14WE nie trzeba wypożyczać trójmiejskich kibli gdyż KM zawsze ma swoje jednostki w rezerwie. SKM na razie ma jedynie beton i 6 jednostek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:26, 08 Sty 2007
Marcin117

 
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Górce


Bracka - Głupi pomysł, chyba że zamknie się powiśle. Najlepiej by było gdyby stacja ta znajdowała się w okolicach nowego światu, bo od stacji śródmieście do brackiej jest o ile się nie myle 1 przystanek autobusem/tramwajem (Centrum -> D.h. Smyk)

Niemcewicza - Nie ma gdzie, za zachodnią są rozjazdy i nie ma takiego ruchu jak na pl. zawiszy. Mam kolegę który mieszka wiz-a-wiz centrum informatyki PKP i wiem że nawet komunikacją miejską tam trudno dojechać, bo nie ma zainteresowania tamtym rejonem.

Targowa - Też niepotrzebna bo wystarczająco blisko ztamtąd do wschodniego i stadionu. Gdyby jednak pozmieniać rozmieszczenie tych stacji w taki sposób by st. stadion była zaraz za wałem miedzeszyńskim (bliżej stadionu nowego który ma tam powstać) a na wschodniej przedłużyć perony do targowej to usprawniłoby to komunikację w tym rejonie nie wydłużając czasu przejazdu pociągów.

Radzymińska + Rondo żaba - To dobry pomysł, na pewno bardzo by pomógł mieszkańcom targówka, bródna i zacisza dojazd do centrum i to w dwóch kierunkach! Raz do centrum przez wschodni a raz przez gdański + Metro.

Popiełuszki - Gdzy remontowany będzie Dw. gdański w celu dostosowania go do przejścia podziemnego do metra, wystarczy przesunąć perony w strone CH. Arkadia. Obecnie perony kończą się za wiaduktem, ale są zamknięte gdzyż wiadukt ten grozi zawaleniem. Gdyby perony miałyby mieć długość 400m (tyle mają dzisiaj) i zaczynały się od przejścia podziemnego na wysokości linii metra to akurat kończyłyby się przy CH Arkadia.

Powązkowska - Hmm, niby centrum warszawy ale jakoś dużego ruchu tam nie ma, nie licząc tranzytu na bielany i bemowo. Stare tereny przemysłowe straszą swoim widokiem, a w dodatku cm. powązkowski nie jest najlepszym sąsiadem przyszłych inwestycji. Dopuki w tym rejonie nie powstanie coś nowego to myśle że stacja ta przeżywałaby oblężenie tylko 1 Listopada.

Diwizjonu 303 + Jelonki(Górczewska) + Połczyńska - Sytuacja podobna jak w przypadku ronda żaba i radzymińskiej. Usprawniłoby to dojazd do centrum z Bemowa i Jelonek a dodatkowo przy połczyńskiej zaraz koło torów powstaje parking P+R, który byłby zaraz przy stacji. Dodatkowo przy Połczyńskiej i przy Górczewskiej mamy 2 duże centra handlowe (Ok przy połczyńskiej nie takie duże Rolling Eyes ) więc ruch pasarzerów byłby dwukierunkowy.

To tyle na temat pomysłów wg. pani Hanki. Teraz moje:

S8
Od Diwizjonu 303 wzdłuż starej trasy kolejowej do Huty do górki śmieciowej, za hutą w stronę Łomianek

Powst. śląslkich - Stacja usprawniłaby dojazd z północnej części jelonek i południowo-zachodniej strony Bemowa do centrum.

Lazurowa - Blisko wojskowej akademi technicznej, nowych osiedli mieszkaniowych budowanych na górcach, blisko do nowych sądów przy ul. kocjana.

--- przejazd przez las na bemowie ---

Arkuszowa - Stacja bardzo by pomogła osobom przyjeżdzającym z Izabelina i okolicznych miejscowości w dostaniu się do centrum. W okolicy powstaje dużo osiedli domków jednorodzinnych.

Wólka - Podobnie jak przy arkuszowej, ale usprawni dojazd do cm. północnego, oraz do puszczy kampinowskiej.

Dalej do łomianek ale nie jestem w stanie podać dokładniejszego rozkładu przystanków, bo nieznam tych terenów pod względem ruchu mieskańców do centrum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Beton?
PostWysłany: Pon 18:49, 08 Sty 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Czy kolega czytać nie umie??? Napisałem wyraźnie że w przypadku wspólnego biletu. Jaka tu konkurencja??? Wybierasz pomiędzy przejażdżką kiblem a kaczokible. Wybór taki sam jak w metrze. Jak się rusek nie podoba to poczekasz na Alzłoma. Połączenie z KM to na razie jedyne racjonalne rozwiązanie. KM ma tabor, maszynistów i całą obsługę. W przypadku awiarii 14WE nie trzeba wypożyczać trójmiejskich kibli gdyż KM zawsze ma swoje jednostki w rezerwie. SKM na razie ma jedynie beton i 6 jednostek


O jaki beton chodzi?
Bo mi się wydaje, że trzymanie całej komunikacji przez jedną firmę to właśnie swego rodzaju beton.
Czemu w innych miastach na świecie może jeździć kilku przewoźników a u nas jest najlepszy jeden? I wszędzie jest wspólny bilet a mimo to każdy rywalizuje by jego kiblami ludzie chcieli jeździć.

No ale prawdziwa konkurencja to będzie wcedy gdzy firm będzie 5 a nie 1 duża i 1 mała. Wtedy będą zabiegać by miasto pozwiliło im jedździć na większej liczbie tras.

Na razie jest monopol PLK i KM bo SKM praktycznie w grze się nie liczy. Więc komu tu na czymkolwiek ma zależeć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:54, 08 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Cytat:
Kto zyska na takim złączeniu? Bo na pewno nie pasażerowie. Pasażerowie nie będą mieli możliwości wyboru bo ma być jeden przewożnik. Nie będzie więc możliwości porównania jakości usług: punktualności, komfortu, jakości informacji, obsługi, czystości itd. Zyskają na tym jedynie przeciwnicy rozwoju komunikacji - bo uciszą krytykę.


Wśród autobusów jest CONNEX, MOBILIS , MZA, PKS Grodzisk Maz., itp. i każdy ma poprzydzielane konkretne trasy przez ZTM... to nazywasz konkurencją i możliwością wyboru? Jeśli tak to dla zwykłego pasażera wszystko jedno czy KM i SKM będzie istnieć oddzielnie (współwłaścicelem obydwu jest miasto) czy razem.

Cytat:
Takie ponazywanie może i fajne ale trzeba to zrobić czytelnie dla mieszkańców i przyjezdnych. Poza symbolem czym będzie różnił się pociąć z Pruszkowa do Sulejówka od pociągu z Czachówka do Otwocka?
Moim zdaniem najistotmiejsza jest spójność i czytelność informacji. A tu KM is SKM mają sporo do poprawy.


Jeśli chodzi o nazywanie tras, to (znów odwołując się do autobusów) obok numeru linii który bardzo pomaga połapać się przyjezdnym (wiadomo co jest objęte tym samym biletem, w każdym środku komunikacji tak samo i w sposób pełny oznaczona jest trasa, łatwo znaleźć punkty przesiadkowe na mapie lub schemacie) znajduje się stacja docelowa (nie wiem po co na pociągach SKM wyświetla się stacja startowa) więc zawsze wiadomo gdzie pociąg jedzie. Uzupełniać to zresztą może chemat linii w pociągach i na stacjach (też nic nowego). ZTMowy system tablic uważam za jeden z najlepdzych w Europie.

Oczywiście przy wprowadzeniu oznaczeń konieczne byłoby stworzenie trwałych tras, tzn. np. wszystkie pociągi zaczynające w Grodzisku Maz. musiałyby jeździć docelowo do Mińska Maz., a podrózując do Otwocka trzebaby było się przesiąść... znów tak jak w autobusach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:24, 09 Sty 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Krzys137 napisał:

Wśród autobusów jest CONNEX, MOBILIS , MZA, PKS Grodzisk Maz., itp. i każdy ma poprzydzielane konkretne trasy przez ZTM... to nazywasz konkurencją i możliwością wyboru? Jeśli tak to dla zwykłego pasażera wszystko jedno czy KM i SKM będzie istnieć oddzielnie (współwłaścicelem obydwu jest miasto) czy razem.


Jeśli ludziom jest wszystko jedno to mają bylejakie rzeczy.

Nawet jak linie są przydzielone różnym przewoźnikom to jest możliwość porównania. Raz jadę jedną linią a raz drugą i widzę albo zdezelowanego berieta albo nowiutkiego neoplana i w jednym się czuję kiepsko a w drugim miło. Teraz powinienem wyrazić swoje odczycia tak by coś polepszyć, tak by decydujący o jakości autobusów to usłyszał i zaczął myśleć co z tym zrobić.

I o to właśnie mi chodzi byśmy zabierali głos co nam się podoba a co nie zamiast mieć wszystko w głębokim poważaniu.

Kto oprócz nas wie co zrobić by było lepiej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:35, 15 Sty 2007
piotrulos

 
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów



ale dyskusja Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ale
PostWysłany: Czw 8:33, 18 Sty 2007
Ale

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Propozycja pani Hanii to istny absurd. Przykłady:
Przystanek Bracka który miałby być w tunelu średnicowym. Tylko nikt nie zauważył że obok tunelu podmiejskiego jest dalekobieżny.
Targowa-Pomiędzy wschodnią a stadionem
To najbardziej absurdalny pomysł. Jedyne miejsce gdzie mógłby stanąć to wiadukt nad targową ale też w 1 stronę gdyż uniemożliwiają budowę tory dalekobieżne.
Niemcewicz-pomiędzy Ochotą a zachodnim. Ciekawe gdzie? Pewnie na nasypach kolejowych.
A SKM najpierw niech kupi nowe kible i pozwoli pasażerom Sulejówka podróżować

No ogólnie sie zgadzam, choć te kible to raczej aroganckie i nie wiadomo dlaczego z upodobaniem używane prtzez premo, który doskonale wie, że w 14WE żadfnego kibla nie ma. vZa to zupełnie śmieszne jest twierdzenie, że "nie będzie żadnych S1 i R1". Czy w ogóler wie co to jest kolej miejska?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:44, 18 Sty 2007
Ale

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów



Ponieważ Amator zapytał "któż oprócz nas wie lepiej?", więc stwierdzam: naprawdę nieliczne są tu głosy "wiedzące" i mieszczące się w granicach dyskusji. Dominuje "jachciejstwo" i obrażanie SKM, która przyniosła z sobą nową myśl do warszawskiego świata niemożności. Ile jadu zawiera w sobie takie określenie jak Kaczokibe. Oznacza ono: "Ten palant Kaczyński sobie wymyślił (to wygenerowane przez PO: to przecież straty szpowodowane przez niego w czasie rządów w Warszawie) zupełnie bzdurnie jak wszystko i nigdy nie zapomnimy, co one tam mają pod spodem, bo tak pisała prasa wg PO i specjalistów wymienianych przez panią Prezydent". Świadczy to o tym, że piszący nie mają zbytnich wymagań co do kultury dyskusji, a także wiedzy. Czy ktoś wie skąd się wzięła SKM? Bo nie widać śladów takiej wiedzy tutaj?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:42, 18 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Ale napisał:
. Czy ktoś wie skąd się wzięła SKM? Bo nie widać śladów takiej wiedzy tutaj?


Skąd się wzięło SKM?

Bo jeśli nie było "kiełbasą wyborczą" Miłościwie nam Panującego Pana Prezydenta to może dowiem się czemu miasto (będące współwłaścicielem Kolei Mazowieckich) zajęło się tworzeniem konkurencji na rynku zamiast od razu włączyć pełną ofertę taryfy ZTM na trasach KM (to znaczy nie tylko WKM ale i biletów jednorazowych). Tak jest w całej Europie (choć doceniam że z Polski i tak mamy najlepiej Wink ). Można było dokupić te 6 nowych pociągów dla KM i stworzyć nowe linie (chodziażby Pruszków-Sulejówek, lub Zachodnia-Falenica), bo czemu nie?

Jestem za rozwojem kolei miejskiej w naszym mieście ponieważ dobry system kolejowy (a ten który stał się zarodkiem tej dyskusji jest dobry) jest bardzo potrzebny naszemu miastu. To jest oczywiste. Ale dwa lata temu uruchamianie linii z Zachodniego do Falenicy było w ogóle nie przygotowane zarówno pod względem merytorycznym (brak koncepcji jak właściwie ma to działać w systemie komunikacyjnym miasta) ani badań rynku (pociągi jeździły puste aż do zmiany trasy). Po prostu zrobiono to "aby zdążyć". Tak naprawdę dopiero zmiana trasy za prezydetury (tymczasowej) Kochalskiego sprawiła, że SKM stało się niebywałym sukcesem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:09, 18 Sty 2007
Domka

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów



Krzys 137 napisał
o jeśli nie było "kiełbasą wyborczą" Miłościwie nam Panującego Pana Prezydenta to może dowiem się czemu miasto (będące współwłaścicielem Kolei Mazowieckich)

Warszawa nigdy nie była współwłaścicielem KM.Dziwię się bardzo że ktoś kto tego niewie wypowiada się na ten temat!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:44, 18 Sty 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Domka napisał:

Warszawa nigdy nie była współwłaścicielem KM.Dziwię się bardzo że ktoś kto tego niewie wypowiada się na ten temat!


Rzeczywiście. Przepraszam wydawało mi się, że kiedyś (na początku wyraźnego publicznie istnienia spółki, czyli kiedy zaczęło się wielkie malowanie pociągów) czytałem, że poza Urzędem wojewódzkim i PKP PR współwłaścicielem było też miasto. Jeśli nie jest i nigdy nie było, to przepraszam za mój błąd.

Nie zmienia to jednak faktu, iż sensu linia SKM (chociażby ze względu na liczbę pasażerów) nabrała od momentu zmiany trasy, a nie w momencie uruchomienia oraz, że dublowanie tras z KM zamiast wdrażania pełnej oferty ZTM w pociągach istniejącego już przewoźnika nie wydaje się logiczne. W końcu i wśród autobusów są przewoźnicy nienależący do miasta... Po prostu wydaje mi się iż na tym skorzystałaby cała Warszawa a nie tylko wybrane dzielnice...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:58, 18 Sty 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Idea Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie zrodziła się już w 2002r. Wtedy na mazowszu rządziło PR PKP. Z każdym rokiem pociągów było coraz mniej. SKM miała być oddzielną spółką konkurencyjną dla PKP. Spółkę SKM założono w połowie 2004r a w październiku 2005 pojawiły się pierwsze jednostki. Wtedy już na Mazowszu pracowały Koleje Mazowieckie. SKM była tylko kiełbasą wyborczą Lecha Kaczyńskiego. 6 jednostkami kupił sobie głosy Warszawiaków. Idea była szczytna ale w 2002 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przyszłość SKM
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin