Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności » Warszawskie awantury Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Warszawskie awantury
PostWysłany: Czw 20:06, 28 Wrz 2006
Szczecinianin
Gość

 


U cioci byłem w Pruszkowie i zobaczyłem akurat pierwsze tygodnie jeżdżenia kolejki miejskiej (SKM jak w Gdańsku!!). Super było: wreszcie mozna się wydostac z tego miasteczka do Warszawy szybko. Trochę się zacząłem interesować, bo i u nas by się przydało, a tu wyszukiwarka wyrzuciła: program Platfomy Obywatelskiej na prezydenta. No takich bzdur to nie widziałem. Prucz hasełek typu "naprawdę Szybka Kolej Miejska" (a nie jest szybka???) jest jakaś tęsknota do Kolei Mazowieckich jakby to coś miało wspólnego. Potem jakieś bajki o kampanii Kaczyńszczaka sprzed roku: że niby tą kolejkę zrobił żeby być prezydentem Polski... A sześc pociągów nie odgrywa żadnej roli wobec 200 KM. Co z głupoty!!!! Niech sobie wsiądą do tych pociągów o dowolnej porze( jeździłem przecież stale, bo Warszawę trzeba było nawiezić będąc tak blisko!
Wy chyba w warszawie to macie za dobrze. Zamiast si ę ciszyć to jacyś palanci znów mieszają. PoPiS rozwla Polskę na wszytkich województwach. A w Warszawie to już dobija niektórym. Oddajcie więc te kolejkę do nas. Się przyda i weźcie se te Koleje mazowieckie, bo teraz do cioci nie jadę. Szczerbiak
Re: Warszawskie awantury
PostWysłany: Pią 11:54, 29 Wrz 2006
Pytek
Gość

 


Szczecinianin napisał:
... jest jakaś tęsknota do Kolei Mazowieckich jakby to coś miało wspólnego. ...


No bo KM lepszymi jeździ niż te okropieństwa Laughing

Warszawskie awantury
PostWysłany: Wto 8:28, 03 Paź 2006
Ziuk
Gość

 


To nasza polska polityka i tyle. Smutne to takie, że aż strach. A o meritum ani slowa.
Re: Warszawskie awantury
PostWysłany: Wto 20:25, 03 Paź 2006
Zdziwiony
Gość

 


Ziuk napisał:
To nasza polska polityka i tyle. Smutne to takie, że aż strach. A o meritum ani slowa.


Ziuku!
O ci Ci chodzi?
PostWysłany: Pią 9:42, 06 Paź 2006
Ziuk
Gość

 


Tak już się wszyscy przyzwyczaili,że sąciągle Zdziwieni, i nie rozumieją.... Jeszcze smutniej jest.
PostWysłany: Wto 21:06, 10 Paź 2006
Zdziwiony
Gość

 


Ziuk napisał:
... Jeszcze smutniej jest.


Ziuku!
Smutne to jest to, że zamiast wprost wyrazić swoje zdanie, to strzelasz jakby fragmentem czegoś o czym myślałeś - i według Ciebie wszyscy powinni podążać Twoim tokiem myślenia.
To nie jest dyskusja w cztery oczy lecz rozmowa na forum internetowym.

Pozdrowienia.
PostWysłany: Sob 22:50, 14 Paź 2006
Pytek
Gość

 


Zdziwiony napisał:
Ziuk napisał:
... Jeszcze smutniej jest.


Ziuku!
Smutne to jest to, że zamiast wprost wyrazić swoje zdanie, to strzelasz jakby fragmentem czegoś o czym myślałeś ...
Pozdrowienia.


Niech się Zdziwiony odczepi od Ziuka.
Pisze jak potrafi i chyba więcej wie o SKM i okolicach niż się komukolwiek wydaje.
Przynajmniej takie sprawia wrażenie Laughing
Jeśli nie chce się ujawnić to trudno Idea
PostWysłany: Czw 17:11, 19 Paź 2006
Tofas
Gość

 


Byłem na stronie Gronkiewicz-Waltz - bardzo ciekawy projekt transportu miejskiego, a co najważniejsze - możliwy do zrealizowania w najbliższych latach:


[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście pomysły nie są nowe, ale przecież nie o to chodzi, żeby polityk był specjalistą od inżynierii ruchu miejskiego. Ten projekt to zebranie do kupy dobrych pomysłów, jakie się pojawiały na przestrzeni ostatniej dekady.
PostWysłany: Czw 17:31, 19 Paź 2006
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Tofas napisał:
Byłem na stronie Gronkiewicz-Waltz - bardzo ciekawy projekt transportu miejskiego, a co najważniejsze - możliwy do zrealizowania w najbliższych latach:

Oczywiście pomysły nie są nowe, ale przecież nie o to chodzi, żeby polityk był specjalistą od inżynierii ruchu miejskiego. Ten projekt to zebranie do kupy dobrych pomysłów, jakie się pojawiały na przestrzeni ostatniej dekady.


I o to właśnie chodzi by komunikacja zbiorowa służyła do poruszania się po mieście. Mapa mi się podoba. Chciałbym także poczytać trochę konkretów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:57, 19 Paź 2006
sindbad

 
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów



Question Ciekawe jak ta mapa będzie wyglądać po wyborach Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:09, 20 Paź 2006
Yattaman
Administrator

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Mapa rzeczywiście wygląda znakomicie. Praktycznie wszędzie można się dostać bez jednej przesiadki (a nawet bez żadnej w zależności od miejsca do którego chce się dostać). Gdyby Hania wygrała i rzeczywiście dążyła do realizacji tych założeń, byłoby super. Szkoda, że wyborcy zdołali się sparzyć na kiełbasie wyborczej poprzedników. Może jednak tym razem byłoby inaczej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:23, 22 Paź 2006
EMU 6011

 
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Ja tylko jestem ciekaw czemu na mapce jest logo SKM z 3 miasta Question Czy Pani Waltz zapłaciła za używanie w swijej reklamie znaków nie będących jej własnością Question

Co do projektu:
1. Metro do Tarchomina fajny pomysło
2. Linia S1 nie miała kończyć w Błoniu. Tak jest we wszystkich ekspertyzach - S1 Grodzisk Maz - Otwock. Ale wygląda na to że Hania ma większe rozeznanie od ekspertów Very Happy
3. S7 dobry pomysł bo to przeciaż WKD. Ale w takim razie WKD spadłaby do roli przewoźnika. Ciekawe czy samorządy, które są właścicielem kolejki się na to zgodzą Very Happy Narazie nic z tego bo ZTM dyktuje warunki gminom ościennym
4. S5 Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy to może za 10 lat. Problem polega na tym, że linia ta może miałaby jakiś sens po wybudawaniu M2, a to już nie taka prosta sprawa. Pozatym na części S5 odbywa się wyłącznie ruch towarowy. Gdzie są stacje Question
5. S4 To jakaś kpina Very Happy Very Happy Już ja widzę te tłumy do Dw Głównego. Po jaką cholerę tam dworzec Question Question
6. Trasę S6 to układał ktoś kto nie ma bladego pojęcia o kolei Shocked Nie ma i nie będzie zjezdu przed Wileńską na DWG. Pociągi mogłyby jeździć przez Radzymin ale po co Question Do Wileńszczaka i w metro Exclamation
7. S3 Z lotniska na lotnisko, którego miejsca jeszcze nie znamy Very Happy A Legionowo przez średnicę, na której nie ma miejsca, do Warszawy. Po co z Gdańskiej Question Może tam Hania widzi wyborcze TGV Question Very Happy Very Happy
Tyle jeśli chodzi o układ linii. Kandydatka nawet nie spojrzała w ekspertyzy PW.

A teraz fakty:
1. Bez zmian prawnych nie będzie spójnej komunikacji w całej aglomeracji. Ustawa warszawska z 1994, knot prawny, została zmieniona dopiero w 2002. Nikt nie pomyślał o komunikacji Twisted Evil Ile czasu zajmie tworzenie prawa Question
2. Wprowadzenie tak ambitnego planu wymagałoby dogadania się z województwem i z PKP - właścicielami KM. Do tej pory miastu ciężko to idzie.
3. Jeśłi Warszawa chciałaby sama realizować plany Hani, to sprawa przegrana bo na średnicy nie znajdzie się miejsce na tyle linii. I co Question Będzie kilka linii z częstotliwością 1/godz. Fajna oferta Very Happy nie ma co Very Happy

Nie żebym był za obecną ekipą, twierdzę tylko że Hania zaserwowałą nam szynkę wyborczą. Ten plan nigdy nie doczeka się realizacji. Wartościową propozycją jest metro na Tarchomin. Trzeba tylko zobaczyć czy aby ten wariant M1 nie był już przedmiotem ekspertyz, za które miasto słono płaci. Ale się rozpisałm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:18, 24 Paź 2006
Tofas
Gość

 


2. Co do projektu linii SKM - elastyczność poprowadzenia ich tras jest znacznie większa, niż w przypadku metra, dlatego tak naprawdę przydatność poszczególnych linii zweryfikuje rzeczywistość. Dopiero po jakimś czasie będzie wiadomo, na których liniach trzeba zmienić częstotliwość kursów, a które poprowadzić inaczej.

3. W interesie samorządów ościennych jest stworzenie sprawnego systemu transportu pasażerskiego z Warszawą, dlatego będą współdziałać. Przypominam, że SKM wspołpracuje z ZTM i właściwie mu podlega, przynajmniej jeśli chodzi o wytyczanie tras.

4. Linia S5 (obwodnica SKM) ma duży sens dla mieszkańców zachodniej części Warszawy, szczególnie Woli oraz mieszkańców Pragi. Obecnie połączenie tych 2 obszarów z centrum miasta pozostawia wiele do życzenia, szczególnie w godzinach szczytu. To także jednak prawda, że po włączeniu M2 do ruchu obwodnica SKM nabierze jeszcze większego znaczenia.

5. patrz "2." (powyżej)

6. patrz "2." (powyżej); a zjazd z linii Wileńskiej na Dworzec Gdański można łatwo i tanio dobudować (o ile naprawdę nie istnieje)

7. patrz "2." (powyżej)


1. Obecne prawo pozwala jednak coś zrobić, potrzebne są pieniądze i tu jest chyba główny problem z realizacją projektu. Nie jesteśmy jednak bez szans - wiele mogą zdziałać dotacje europejskie.

2. Może obecni (poprzedni) włodarze miasta nie są w stanie poradzić sobie z tm problemem...

3. Projekt Gronkiewicz-Waltz przewiduje przejazd przez lokalną nitkę tunelu średnicowego 4 linii SKM. Przy częstotliwości 3 kursów na godzinę w tunelu pojawi się 12 pociągów SKM na godzinę. Jak wiadomo, po remoncie tunelu, będzie możliwe upchnięcie 20 kursów w ciągu godziny, a zatem pozostanie jeszcze miejsce na 8 kursów, które może wykorzystac KM i pozostali przewoźnicy.
Taka częstotliość będzie oznaczała szczytową częstość 20 minut na peryferiach oraz 5 minut na odcinku wspólnym dla wszystkich linii średnicowych. Jak dla mnie - bomba! Razz
PostWysłany: Wto 18:16, 24 Paź 2006
EMU 6011

 
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Jeśli jesteś ze sztabu Hani to gratuluję Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Jeszcze takiego bełkotu to dawno nie czytałem Very Happy Very Happy Very Happy

SZTAB NIE POFATYGOWAŁ SIĘ ZAJRZEĆ W EKSPERTYZY Exclamation TO TAKIE TRUDNE SŁUCHAĆ EKSPERTÓW Question A MOŻE HANIA TEŻ MA WYKSZTAŁCIUCHOFOBIĘ Question Very Happy Very Happy Very Happy To tyle złośliwość.

Jeśli chodzi o to co napisałeś:
2. Skoro nie wykluczasz zmian tras linii SKM, to czemu mają być realizowane pomysły sztabowca, a nie wyniki batań i ekspertyz prof. Suchrzowskiego z PW autorytetu w tej dziedzinie Question Czy czytanie i myślenie sprawia sztabowi problem Question
3. Albo kpisz, albo nie znasz warszawskich realiów. SKM jest takim samym podmiotem względem ZTM jak MZA. Zadaj sobie pytanie: Czemu z liniami podmiejskimi jest problem, a z SKM nie Question Przejedź się, zobacz na układ torów linii Grodziskiej, poczytaj trochę o dopłatach żądanych przez ZTM od gmin ościennych, porównaj je, a dopiero później dyskutuj. Jeśli chcesz żeby te bzdurki ktoś łyknał to trochę popracuj. Oczywiście zawsze Hania może kupić sobie osobę która na komunikacji się zna, przecież stać ją na to. No powidz mi że się mylę Very Happy Very Happy
4. Linia S5 nie ma żadnego merytorycznego uzastadnienia. Puśćcie ją, a już prasa was tak obsmaruje, że uruchomienie S5 Hania zapamięta do końca życia. To będzie większa klapa niż KaczaKolejMiejska Very Happy Jak pisałem, o tej lenii można MYŚLEĆ dopiero po uruchomieniu M2.
6. Człowieku Exclamation Czy Ty w ogóle myślisz Question czy po protu nawąchłeś się kleju Question Kolej to nie tramwaj Very Happy Very Happy Very Happy Przy TESCO nie zrobisz nigdy przejazdu na gdańską Very Happy Wybij to sobie z głowy Very Happy Przejazd jest, ale przez Rembertów z ominięciem Wschodniej. Przejedź się tymi 2 parami zastępczych pociągów z Tłuszcza. Jeżdżą tylko do końca tygodnia.

Tofas napisał:
1. Obecne prawo pozwala jednak coś zrobić, potrzebne są pieniądze i tu jest chyba główny problem z realizacją projektu. Nie jesteśmy jednak bez szans - wiele mogą zdziałać dotacje europejskie.

KTOŚ TU JEST POPULISTĄ. UNIA DA DA DA Very Happy Very Happy NA TYM FORUM SĄ LUDZIE KTÓRZY COŚ WIEDZĄ O KOMUNIKACJI. NASTĘPNYM RAZEM NIECH SZTAB HANI ODDELEGUJE TU KOGOŚ ZNAJĄCEGO SIĘ NA RZECZY Evil or Very Mad Evil or Very Mad
2. Tu masz rację, ALE PO TYM CO NAPISAŁEŚ NIE MAM CIENIA WĄTPLIWOŚCI, ŻE HANIA TEŻ SOBIE NIE PORADZI.
3. Troszeczkę się pomyliłeś. PLK po remoncie tunelu średnicowego planują 15 poc/godz. Drobnostka, nieprawda Question
PODSUMOWUJĄC: HANIA MA O JEDEN GŁOS MNIEJ Very Happy Very Happy ZGADNIJ CZYJA TO ZASŁUGA Question Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:15, 24 Paź 2006
Zdziwiony
Gość

 


EMU 6011 napisał:

... SKM jest takim samym podmiotem względem ZTM jak MZA. ...

Dlaczego kolega się tak żołądkuje?
Przecież od razu widać na mapie, że H.G-W ma zamiar załatwić komunikację w Warszawie i okolicach przy pomocy PKP SKM sp. z o.o.
Czyżby jakiś kumpel z Trójmiasta uważał, że PKP SKM sp. z o.o. może zarobić na organizowaniu przewozów w Warszawie?
Dziwne skojarzenie? No to przyjrzyj się jakiego logo użyto na przywołanej wyżej mapce.

EMU 6011 napisał:

... PODSUMOWUJĄC: HANIA MA O JEDEN GŁOS MNIEJ ...

Na mój nigdy nie mogła liczyć - jedynie utwierdziłem się w przekonaniu.
Polityk nie na wszystkim musi się znać, ale dobiera sobie ludzi. Jeśli dobiera sobie kretynów, to moim zdaniem dyskwalifikuje go jako polityka.

Pozdrawiam
Warszawskie awantury
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin