Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Archiwum forum » Od grudnia SKM pojedzie do Wesołej Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 12:13, 27 Paź 2006
Tofas

 
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Czy 4 składy SKM są w tak złym stanie, że potrzebują aż 2 pociągów rezerwowych? Rolling Eyes

Mam nadzieję, że jednak chodzi tylko o to, że trudno byłoby znaleźć taką trasę, której wydłużenie o 1 skład byłoby technicznie możliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:53, 28 Paź 2006
Yattaman
Administrator

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Wygląda na to, że decyzja już zapadła. Problem tylko z Sulejówkiem, do którego SKM ma dojeżdżać, ale tylko po to, by zawracać bez zabierania pasażerów. W dziale LOŻA PRASOWA umieściłem materiał z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego na ten temat. Także w tym samym dziale artykuł z Życia Warszawy dotyczący zakupu dodatkowego (-ych) składów dla SKM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:55, 30 Paź 2006
Halny
Gość

 


Obsługa lini przez 4 pociągi wynika wprost z rozkładu jazdy na tej trasie. Przedłuzanie nie jest takie proste, bo rozkład jazdy robiony na wariata jak to jest w tym roku jest zły.
Wysokośc sprzęgu w ynika z tego, że nowe pojazdy maja mieć zgodnie z wysokoscią sprzęgu śrubowego.
To ze SKM rozbija rozkład jazdy i ma złą taryfę jest naginaniem sprawy do KM, poniewaz nie ma fachowców od SKM w Polsce.
Wyborcza heca z przedłużeniem do Sulejówka jest po prostu skandalem wy borczym na skale niespotykaną.
PostWysłany: Pią 10:09, 03 Lis 2006
Halny
Gość

 


Co do tego, że ezt mialyby być "w złym stanie, bo potrzebują dwóch rezerwowych" jest to myślenie niepoważne jak i uruchamianie linii bez rezerwy. Przy małej ilości taboru rezerwa musi być relatywnie większa, np. po to, aby linia nie padła po drobnym wypadku - np. obrzuceniu składu kamieniami, czego jeszcze nie wytępiono. Zawsze też trzeba przewidywać różne inne okoliczności takie jak np. zakończenie przebiegu międzynaprawczego i konieczność odstawienia zespołu. Jest to podstawowa wiedza eksploatacyjna. Gdyby nie była w takim przypadku zapewniona rezerwa - napady na firmę byłyby zaraz typu: ci idioci nie potrafią nawet zapewnić rezerwy. Wiele linii uruchamianych jednym autobusem szynowym padło...
PostWysłany: Nie 15:23, 05 Lis 2006
Tofas

 
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Istnienie rezerwy oczywiście jest potrzebne, tego nie kwestionuje, być może nawet 2 składów przy ogólnej liczbie 6 (choć jako laikowi - wydaje mi się to niepoważne).
Zastanawia mnie, jak często rezerwowe składy są używane w praktyce. Jeśli niezbyt często, być może wartoby zastanowić się nad zakupem 2 tanich tzw. "kibli" lub nawet wynajęciem ich (forumowi eksperci zaraz pewnie wyprowadzą mnie z błędu, że to niemożliwe Wink). Niech na codzień jeżdżą składy tzw. "TGV" Rolling Eyes, a tylko w sytuacjach kryzysowych, w zastępstwie puszczałoby się zapasowe składy, o gorszym standardzie podróży. No chyba, że jednak awaryjność "TGV" jest duża, że nie miałoby to sensu, co dowodziłoby słuszności mojego poprzedniego postu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:47, 06 Lis 2006
Tofas

 
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa


Halny napisał:
Co do tego, że ezt mialyby być "w złym stanie, bo potrzebują dwóch rezerwowych" jest to myślenie niepoważne jak i uruchamianie linii bez rezerwy. Przy małej ilości taboru rezerwa musi być relatywnie większa, np. po to, aby linia nie padła po drobnym wypadku - np. obrzuceniu składu kamieniami, czego jeszcze nie wytępiono.


A jednak myślenie "niepoważne" zwyciężyło i słowo stało się ciałem. Od dziś mamy 5 składów + tylko 1 rezerwowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:01, 19 Lis 2006
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



SKM Warszawa to najbardziej pochrzaniona spółka w całej polsce. Mając 6 jednostek chcą dokonywać cudów. Tylko nikt nie wspomniał decydując się na przedłużenie linii że częstotliwość bedzie wynosić conajmniej 30minut??? Nikt nie zauwazył że linia od rembertowa do wesołej jest absolutnie nierentowna. Podczas gdy pociągi do pruszkowa są tak zatłoczone że drzwi się nie domykają to do Wesołej jeździ w szczycie góra 30 osób. Dodatkowo wydają kasę na zawracanie w Miłosnej zamiast zabierać z tamtąd pasażerów. ZTM rząda od Sulejówka o 200000 więcej niż od Pruszkowa i Piastowa razem pomimo że jest ponad dwukrotnie mniejszym miastem na o połowę krótszej trasie. SKM to tylko narzędzie w walce politycznej PiS i absolutnie nie była stworzona aby zapewnić szybki dojazd mieszkańcom Wawy. Najlepszym rozwiązaniem byłoby dobudowanie torów do lotniska okęcie. Wtedy pociągi byłyby wizytówką miasta A kolej byłaby naprawdę "szybka i miejska". I te 6 jednostek absolutnie by wystarczyły


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Od grudnia SKM pojedzie do Wesołej
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Archiwum forum
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin