Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna

Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności » Nowe pociągi dla SKM Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 9:30, 22 Mar 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Kolej Miejska i Aglomeracyjna to zupełnie co innego. Tylko powiedz mi po co osobna spółka podczas gdy na 1 bilecie można będzie korzystać także z KM??

To oczywiste, dla zwiększenia częstotliwości kurosowania, zaś kolej Miejska i Aglomeracyjna to to samo, a przynajmniej SKM wg mnie (i jak myślę aktualnych władz Warszawy) ma być aglomeracyjna, podobnie jak komunikacja nocna w niedalekiej przyszłości...
Cytat:

Opis SKM
Szybka-Stare kible z nowym pudłem. Modernizacja nie objęła nawet wymiany napędu.

jakie to ma znaczenie dla pasażerów jaki jest napęd? a dla pasażera pociąg jest całkowicie nowy i zupełnie nieporównywalny z niezmodernizowanym EN57, których wciąż jeździ najwięcej.
Cytat:

Miejska-Pasażerowie z Warszawy nie mają możliwości wsiąść gdyż wszystkie miejsca zajmują mieszkańcy Sulejówka i Pruszkowa

to po prostu nie jest prawdą. kropka.
Cytat:

Bezpieczna-Wszystkie pociągi KM po NR i NG mają zamontowany monitoring

to coś mi się zdaje też nie jest prawda, bo w większości wciąż tylko straszą naklejki, a tych z kamerami wciąż jeździ mało.
Cytat:

Komfortowa-Wszystkie jednostki KM jadące do zakładu przechodzą pełną modernizację. Posiadają wszystko co 14WE poza wenętrznym nagłaśnianiem i bezdrzwiowymi przejściami między wagonami

Zauważam znaczną poprawę zarówno jakości jak i liczby zmodernizowanych jednostek KM po styczniu 2007 (z bocznym wyświetlaczem), ale 14WE nie odbiega w komforcie podróży od tych jednostek a cieszy oko nowoczesnym wyglądem. Poza tym jeszcze raz powtarzam, że częstotliwość kursowania wydaje się być cenniejsza niż komfort jazdy.
Cytat:

Konkurencyjna-Wspólny bilet od czerwca obejmie Sulejówek i Pruszków. Planowane jest też wprowadzenia biletów kartonowych okresowych

Co to są i co mają do tego "bilety kartonowe okresowe"???? zaś objęcie WKM gmin podwarszawskich wcale nie oznacza dla SKM ani podróżnych nic złego... Jeszcze raz powtarzam że w naszym interesie jest włączanie KM do SKM a nie odwrotnie!
Cytat:

SKM nie spełnia już swojej roli

SKM JEST ZALEżNA OD MIASTA, KM - NIE... OZNACZA TO ZE KM MOGŁOBY NAGLE ZERWAĆ ZNÓW UMOWĘ GDYBY NIE BYŁO SKM, zaś gdy jest to im się to nie opłaca bo SKM podbiera im pasażerów z Sulejówka i Pruszkowa chociażby.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:27, 22 Mar 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Ja nie sprzeciwiam się jako takiemu istnieniu SKM lecz SKM jako zupełnie oddzielnej spółki. Ale przecież wspólny bilet nie obowiązuje tylko na S2 lecz na wszystkich warszawskich liniach więc czy SKM by powstała czy nie to i tak umowa zostałaby zawarta. A co do pociągów KM prawdą jest że nadal większość jednostek nie ma monitoringu lecz to się zmieni. W tym roku dostanie go 60 jednostek +25 jednostek które już go posiadają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:52, 22 Mar 2007
Ale

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów



Pani Prezes Sekitowa zapewne powinna się wesprzeć na KM-owej pasji kolegi premo. Jednym z powodów konieczności zniszczenia SKM na pewno jest to, że SKM i KM mają 3kV i 1435 mm. A reszta niech się buja. Ludzie, co to są za argumenty. Czy na ich podstawie mozna podejmować jakieś decyzje? Dlaczego KM miałyby w prosty sposob przejmować to, co SKM zapoczątkowała. Żadna umowa by nie została zawarta póki KM swoich problermów nie rozwiąże (niech rozwiazuje na zdrowie). Na pewno na węźle warszawskim SKM zajmie poczesne miejsce ino jej nie przeszkadzać. Są chyba symptomy, że coraz więcej ludzi to rozumie - także w nowej władzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KM ma pole do popisu
PostWysłany: Pią 18:05, 23 Mar 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Może by tak KM wykazała się czujnoiścią i poprawiła połączenia do Piaseczna:

Cytat:
O lepszym wykorzystaniu kolei myślą też w Piasecznie. Niedługo autobusem lub samochodem będzie się tam dojeżdżać w koszmarnych korkach, bo zaczyna się przebudowa ul. Puławskiej na rogatkach stolicy. - Przesiadka do pociągów dla wielu mieszkańców Piaseczna byłaby bardzo dobrym rozwiązaniem. Problem w tym, że są one już strasznie przepełnione. Chcemy, żeby Koleje Mazowieckie uruchomiły dodatkowe kursy. Mamy już zarezerwowane pieniądze na wspólny bilet - mówi Daniel Putkiewicz z biura prasowego piaseczyńskiego magistratu. Czy kolej puści do Piaseczna dodatkowe pociągi i kiedy zacznie działać wspólny bilet? Tego na razie nie wiadomo. GW 2007-03-23


Zamiast psuć SKM można przecież zrobić coś dobrego na linni radomskiej. Obecnie częstotliwaość tam jest żenująca - pociąg co godzinę. A przecież przejazd pociągiem znacznie skraca dojaz z Piaseczna, Okęcia, Dawidów, Mokotowa i Rakowca do śródmieścia.
Chciałbym zobaczyć jak KM potrafi zagospodarować ten kawałek rynku komunikacyjnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: KM ma pole do popisu
PostWysłany: Pią 18:45, 23 Mar 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Amator napisał:

Zamiast psuć SKM można przecież zrobić coś dobrego na linni radomskiej. Obecnie częstotliwaość tam jest żenująca - pociąg co godzinę. A przecież przejazd pociągiem znacznie skraca dojaz z Piaseczna, Okęcia, Dawidów, Mokotowa i Rakowca do śródmieścia.
Chciałbym zobaczyć jak KM potrafi zagospodarować ten kawałek rynku komunikacyjnego.


Wydaje mi się, że to nie jest takie proste... Rakowiec jest wśród bloków mieszkalnych, ale dużo popularniejszy (i pewnie niewiele wolniejszy) jest tam tramwaj, Służewiec, Okęcie, Dawidy i Jeziorki praktycznie są w szczerym polu... zaś co do Piaseczna to stacja też od centrum daleko... ale mogę się mylić w swojej opinii...

Ogólnie też jestem za rozwojem aglomeracyjnego systemu kolejowego aż do osiągnięcia częstotliwości pociągów co maksimum 15 minut na wszystkich 6 liniach z planów wyborczych naszej Pani Prezydent (siódma - WKDka - też powinna jeździć częściej, ale to zupełnie oddzielny problem)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:24, 24 Mar 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Obsługa SKM pochłania gigantyczne kwoty. Muszą płacić za wszystko: tory, prąd, serwis, garażowanie, obsługa konduktorska, maszyniści i wiele innych. Dlatego nikt nie zamierza dalej rozwijać tej spółki. Dla miasta o wiele taniej jest wprowadzić wspólny bilet niż bawić się w SKM. Te 2 jednostki są tylko po to by SKM mogła nadal działać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czy ktoś tu jeszcze jest?
PostWysłany: Nie 2:21, 25 Mar 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Obsługa SKM pochłania gigantyczne kwoty. Muszą płacić za wszystko: tory, prąd, serwis, garażowanie, obsługa konduktorska, maszyniści i wiele innych. Dlatego nikt nie zamierza dalej rozwijać tej spółki. Dla miasta o wiele taniej jest wprowadzić wspólny bilet niż bawić się w SKM. Te 2 jednostki są tylko po to by SKM mogła nadal działać.


Nie opłaca się rozwijać ale trzeba utrzymywać i by dalej działać. Faktycznie wygląda to na zabawe.
BTW. Ciekawe czy KM ma te wszystkie usługi gratis? Albo kto za nie płaci i czemu w kwietniu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: KM ma pole do popisu
PostWysłany: Nie 2:28, 25 Mar 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Krzys137 napisał:
Wydaje mi się, że to nie jest takie proste... Rakowiec jest wśród bloków mieszkalnych, ale dużo popularniejszy (i pewnie niewiele wolniejszy) jest tam tramwaj, Służewiec, Okęcie, Dawidy i Jeziorki praktycznie są w szczerym polu... zaś co do Piaseczna to stacja też od centrum daleko... ale mogę się mylić w swojej opinii...


Ponoć są plany modernizacji linii do lotniska. Mają powstać dwa nowe przystanki przy Żwirki i Wigury oraz Al. Jerozolimskich. Dla zwrócenia uwagi: pojawiają się właśnie tam zagłębia biur więc będzie kogo wozić dookoła po torach do centrum zamiast na wprost przez korki.
Znajomi z Dawidów zrezygnowali z KM bo praktycznie nie jeździ tamtendy nic do czego dałoby się wsiąść. Aż szkoda by tory miały przepustowość 4 pociągi na godzinę i to w dwie strony.

Krzys137 napisał:
Ogólnie też jestem za rozwojem aglomeracyjnego systemu kolejowego aż do osiągnięcia częstotliwości pociągów co maksimum 15 minut na wszystkich 6 liniach z planów wyborczych naszej Pani Prezydent (siódma - WKDka - też powinna jeździć częściej, ale to zupełnie oddzielny problem)


Ja też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Czy ktoś tu jeszcze jest?
PostWysłany: Nie 16:05, 25 Mar 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Amator napisał:
Premo napisał:
Obsługa SKM pochłania gigantyczne kwoty. Muszą płacić za wszystko: tory, prąd, serwis, garażowanie, obsługa konduktorska, maszyniści i wiele innych. Dlatego nikt nie zamierza dalej rozwijać tej spółki. Dla miasta o wiele taniej jest wprowadzić wspólny bilet niż bawić się w SKM. Te 2 jednostki są tylko po to by SKM mogła nadal działać.


Nie opłaca się rozwijać ale trzeba utrzymywać i by dalej działać. Faktycznie wygląda to na zabawe.
BTW. Ciekawe czy KM ma te wszystkie usługi gratis? Albo kto za nie płaci i czemu w kwietniu?
Ale KM wszystko ma własne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Czy ktoś tu jeszcze jest?
PostWysłany: Nie 23:08, 25 Mar 2007
kopaka1

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów



[Ale KM wszystko ma własne[/quote]
Witam. Jestem kopaka1 z forum Wyborczej. Nie wytrzymam już dłużej dezinformacji premo. Kapitał zakładowy SKM wynosi 72 500 000 zł. Kapitał zakładowy KM wynosi 22 000 000 zł. SKM ma 6 własnych eztów 14WE i 2 zakontraktowane. Wypożycza 2 ezty EN57 z 3 Miasta. SKM ma własnych maszynistów ( kilku brakuje ), wszystkich włanych Kierowników i atrakcyjne Kierowniczki. KM wszystkie ezty wypożycza od zadłużonych Przewozów Regionalnych i KMu jest tylko farba na nich. Wszystkie zaplecza ( w tym siedziba ) KMu są własnością skarbu państwa, we władaniu PKP S.A. i dyspozycji PKP PR. W razie bankructwa PKP PR, z KMu zostaną tylko biurka i komputry. Autobusy szynowe Samorządu Mazowsza. Mazowsze boi się wnieść 10 Flirtów do KMu ( tylko będzie użyczać ) nawet woląc tracić 22% VAT przy zakupie. Zarówno SKMka i KM muszą płacić za tory, prąd i swoim pracownikom. Outsourcing serwisu SKMki to nowoczesne rozwiązanie. KMYy może bardzo mało płacą za wynajmowane ezty i zaplecza ale to prowadzi do powiększania strat PRów. Własnoscią KMów są 2 EW60 w przedłużającej sie naprawie, której ostateczny efekt jest mocno niepewny technicznie i finansowo. Nie jest to najlepszy pomysł wpropowadzać do węzła warszawskiego ezty które mają 450 mm różnicy podłogi do znormalizowanych peronów 760 mm. Teraz KMy będą gloryfikować dalej bałagan z wysokością peronów w węźle. Zastosowanie sterowania impulsowego do starych silników szeregowych niekoniecznie zakończy się sukcesem. Przed nimi cały proces certyfikacji w UTKu. Żeby Marszałek Mazowsza mógł bezprzetargowo zamawiać pracę przewozową w KMach musi mieć 51 % udziałów lub decydować o powoływaniu większości Zarządu. Z tych powodów wejście Warszawy do wirtualnej spółki KM jest nierealne. Wyjściem jest rozwój własnej spółki lub oczekiwanie na prywatnych ( zagranicznych ) przewoźników ale oni tu przyjdą przy odpłatności za wozokilometr ZTMu 2 razy większej. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:57, 26 Mar 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Co za beznadziejne porównanie. Jednostki są wkładem PR PKP w spółkę. KM za grosze je dzierżawi. PR PKP jako spółka akcyjna nie może ogłosić bankructwa. Poza tym KM systematycznie przejmuje jednostki od PR. KM stało się spółką w większości samorządową (teraz 95% ma województwo). SKM ma tylko 6 jednostek i to jest ich cały kapitał. 6 jednostek jeździ w pojedynczych składach przez co jest okropny tłok. Spowodowany jest on wyłącznie przez pasażerów z Sulejówka i Pruszkowa którzy wybrali SKM ze względu na niższą cenę biletu. Wspólny bilet będzie to SKM straci swoje zainteresowanie. Cały czas powtarzam gdy ktoś mówi o prywaciarzach że taka konkurencja jest ze szkodą dla pasażera. Pociągi na jego linii będą jeździły często lecz skorzystać mógłby tylko z niektórych. Ale prywaciarze nie pchają się do obsługi pociągów podmiejskich. Firmy które zamierzają wkroczyć na polski rynek myślą wyłącznie o drogich przewozach dalekobieżnych. SKM wcale nie jest nowoczesną spółką. Dzięki byłemu prezydentowi Warszawy zamiast nowoczesnych jednostek prosto z fabryki mamy odświeżane oporowe kible. Nie dlatego ze nie było pieniędzy. Tylko Lechu musiał się pokazać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szykuje się święta wojna
PostWysłany: Pon 22:25, 26 Mar 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
Co za beznadziejne porównanie. (...) Tylko Lechu musiał się pokazać.


Mam wrażenie, że dyskusja prowdzi donikąd. Premo jest bezgranicznie zakochany w kiblach. Cóż z tego, że inni wolą jeździć w nowocześnie wyglądającym nadwoziu 14WE skoro pod spodem są stare, oporowe bebechy.
Ja czekam na bilet aglomeracyjny bo będzie większa wolność wyboru. Ale i tak będę wybierał pocziągi SKM właśnie dla tego, że kible kojarzą mi się z kilkudziesięcioletnim okresem niemożności ruszenia czegokolwiek w transporcie publicznym.

A skoro jesteśmy przy temacie biletu aglomeracyjnego
Istnienie biletu jest ważne ale równie istotne jest liczenie pasażerów. ZTM czy ktokolwiiek inny powinien liczyć ile do EN czy WE wsiada pasażerów by płacić za faktyczne przejazdy a nie za wykonanie planu. I liczenie powinno być lepszej jakości niż dwa rozdzaje ulgowych w ZTM czy zerowe bilety w KM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Szykuje się święta wojna
PostWysłany: Wto 9:08, 27 Mar 2007
Krzys137

 
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów



Amator napisał:

Ja czekam na bilet aglomeracyjny bo będzie większa wolność wyboru. Ale i tak będę wybierał pocziągi SKM właśnie dla tego, że kible kojarzą mi się z kilkudziesięcioletnim okresem niemożności ruszenia czegokolwiek w transporcie publicznym.


Do Premo nie będe się odnosił poza stwierdzeniem, że zgadzam się z przedmówcą że nie ma to sensu... Mnie jest dokładnie wszystko jedno czy jadę odnowionym kiblem KM (po tegorocznej modernizacji) czy glutem SKM... Głupotą jest twierdzenie, że z SKM korzystają tylko mieszkańcy Sulejówka i Pruszkowa...

A co do biletu aglomeracyjnego. Tu także zgadzam się z przedmówcą. Do biletu aglomeracyjnego (w systemie kolejowym) potrzeba jednak jeszcze parę rzeczy.
1. Bilety jednorazowe, dobowe, tygodniowe obowiązują tylko w SKM - w przypadku trasy S2 w tej chwili jest to tylko kwestia mniejszej częstotliwości kurswania (SKM tak, KM nie), ale na innych trasach...
2. Niezbędna jest zgoda podwarszawskich gmin na współfinansowanie linii - negocjacje tego typu już wielokrotnie były problemem
3. Niezbędne jest wprowadzenie 3 strefy Nowy Dwór Mazowiecki - Tłuszcz - Mińsk Mazowiecki - Celestynów - Czachówek Południowy - Grodzisk Mazowiecki - Błonie.

Zwracam uwagę szczególnie na punkt pierwszy dla tych którzy twierdzą że po podpisaniu umowy z KM ws. Sulejówka i Pruszkowa SKM się uniepotrzebni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:05, 27 Mar 2007
Premo

 
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów



Do kopaka:
Nie jest tak jak ty mówisz. Każda jednostka która idzie na modernizację lub rewizję jest własnością Kolei Mazowieckich. Prawo nie pozwala ingerować w cudzy tabor. Tak samo gdybyś wydzierżawił komuś pole uprawne a ktoś postawiłby na nim dom. A co do biletów jednorazowych w SKM to rozwiązanie jest w postaci biletów papierowych kupowanych w kasach. Z czasem zamontuje się kasowniki w pociągach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Papierkologia biletowa
PostWysłany: Czw 10:19, 29 Mar 2007
Amator

 
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów



Premo napisał:
A co do biletów jednorazowych w SKM to rozwiązanie jest w postaci biletów papierowych kupowanych w kasach. Z czasem zamontuje się kasowniki w pociągach


Jestem alergikiem i na kupowanie w kasach KM mam uczulenie. Drażni mnie konieczność tłumaczenia jaką ulgę potrzebuję. Irytuje mnie także czas obsługi spowodowany wystukiwaniem magicznych cyferek przez panią Krysię, której przeszkadzam w miłej pogawędce z panią Zosią.

Bilet pownienien być łatwy do kupienia. Już nie marzę o automatach biletowych, których we wszystkich stolycach poza naszą jest pełno. Ale czy nie wystarczy podejść do kiosku i kupić tylko trzeba stać w kolejce do okienka KM?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowe pociągi dla SKM
  Forum pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie Strona Główna » Aktualności
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin