Autor Wiadomość
petrosj
PostWysłany: Sob 22:25, 10 Lip 2010    Temat postu:

Mnie wydaje sie, ze ze SKM w Krakowie powinna kursowac z Lotniska Balice przez Kraków Łobzów, Główny, Płaszów, Prokocim i dalej z rozwidleniem do Wieliczki i Niepołomic. Pociagi moglyby wykonywac z Balic naprzemian dwa kursy do Wieliczki i jeden do Niepołomic.
Ale
PostWysłany: Czw 20:05, 22 Mar 2007    Temat postu:

Kochani krakowiacy, wrocławianie, poznaniacy, szczecinianie i ślązacy: uruchamiajcie kolej aglomeracyjną jak najszybciej i nie czekajcie na te pomiary, bo z nich wyjdzie tylko to, że przy kiepskiej ofercie nikt nie jeździ. Zobaczycie, co będzie jak zaczniecie jeździć. Naprawdę wszystko jedno, czy to będzie przy współpracy z PKP PR, czy kim innym (Veolia, Arriva, RATP Developpement) - róbcie to. Na pewno to lepiej niż słuchać wszystkich malkontentów. Aha! Trochę przystosujcie pociągi do ruchu miejskiego - teraz nawet zzmodernizowanym EN57 nie ma się czego złapać, bo żaden mądry nie pomyślał, że luzu to w polskich pociągach często nie ma. A w 14WE, EW58, czy nowej wukadce ktoś pomyślał. Ale ci wszyscy pomyśleli o zmianie czół, żeby stare udawało nowe. W 14WE i EN95 przynajmniej nie udaje, mimo pewnych błędów.
Ziuk
PostWysłany: Wto 12:50, 03 Paź 2006    Temat postu:

A co to w Polsce tak się wszyscy przyczepili do tego przymiotnika "szybka". Każda kolej jest szybka, jesli tory są w porzadku. Potem trwają całe dyskusje na temat tejs szybkości.
Yattaman
PostWysłany: Nie 23:57, 14 Maj 2006    Temat postu: Gazeta Krakowska: SKA ruszy w Krakowie?

Poniżej treść artykułu znalezionego w Gazecie Krakowskiej 20 maja 2006

Podróżowanie komunikacją zbiorową po mieście będzie znacznie ułatwione –czytamy w Gazecie Krakowskiej. Prostszy i szybszy będzie również dojazd z okolicznych miejscowości do centrum Krakowa. A wszystko to dzięki Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, której studium ma być gotowe w październiku tego roku.

Projekt zakłada przewozy pasażerów w granicach aglomeracji krakowskiej w oparciu o transport kolejowy i jego integrację z komunikacją tramwajowo–autobusową. Aby taki przejazd był możliwy potrzebne są przede wszystkim nowe przystanki przy liniach kolejowych, które biegną przez miasto.

Najbardziej priorytetowym jest zdaniem Izabeli Bruchal budowa przystanku przy Hali Targowej, skąd jest bardzo blisko do centrum. Miałby on powstać nad samym wiaduktem nad ul. Grzegórzecką. Plany połączenia wszystkich środków transportu w Krakowie w jeden system komunikacyjny oparty na wspólnym bilecie zdaniem Ireny Cebuli z wydziału Gospodarki i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego jest bardzo realny.

O konkretnych rozwiązaniach będzie jednak można rozmawiać dopiero po opracowaniu studium dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, które ma być gotowe już w październiku. Ma ono przede wszystkim wykazać, poprzez analizy ruchu pasażerskiego, którymi liniami podróżuje najwięcej osób, które linie kolejowe warto wykorzystać i gdzie powinny powstać nowe przystanki. Ma również przedstawić możliwości wprowadzenia wspólnej oferty taryfowej opartej na wspólnym dla pociągów, autobusów i tramwajów, bilecie.

Obecnie z Krakowa odjeżdżają autobusy szynowe do Wieliczki, Krzeszowic i Skawiny. Są to linie rentowne, które przynoszą zyski. Jeździ nimi coraz więcej osób. Kraków ma 2 elektryczne i 4 spalinowe szynobusy. Planuje się, aby projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej objął oprócz tych miejscowości również Miechów, Balice i Bochnię.

Źródło: Gazeta Krakowska 20.04.2006

Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style by Vjacheslav Trushkin